Sunday, August 12, 2012

BTN TANJUNG RHU

6 | 08 | 12 - 10 | 08 | 12

Alhamdulillah..selama seminggu aku berada di biro tata negara
tanjung rhu.Aku,fahmi dan azmer bergerak awal sikit.
nak beli barang sikit.Kami terpisah dengan seorang sahabat.Mansor.
Dia dapat tempat di ulu kenas.

Kem ni bertujuan bagi memantap minda anak muda/bakal mahasiswa/
mahasiswi yang akan melanjutkan pelajaran ke timur tengah tentang
sejarah negara dan dasar dasar pentadbiran negara.
points utama bagi mengenalkan makna sebuah negara yang bernama malaysia
kepada kami,

Sebelum ni ramai yang nasihat aku.Hati hati..mereka mereka ni
akan brainwash kau..haha..
tak apa.Pada aku.Kem ni bukak sedikit minda aku
Tentang sejarah negara.Menceritakan Ape peranana kami sebagai belia.
macam macam lagi lagi.
Yang pasti aku suka dengan cara Fasi aku.
Cara penyampaian yang berhikmah dan menggunakan fakta.
Encik Azman namanya.saiko orangnya.hehe.

Apa pun yang berlaku.
Aku boleh nilai sendiri tentang program ni.
Mana yang positif dan yang negatif.

Kenangan kat sana memang tak boleh lupa.
Program yang santai.
penuh dengan lawak.gurau.best lah.
Urusetia sporting2.lawak lawak pulak tu.
hehe.

Dah macam kami punya program dah.
Peserta lelaki pon sporting2..Pompuan pon sama.
Ada jugak budak medic.Teringat kat KK.huhu

Solat fardhu dan solat tarawih di imamkan oleh
imam imam muda dari latar tempat.
darul Quran,Kuis dan ll..
Aku dapat sekali je.
Tu pun sangkot.
haha.
cuak..Belakang semua set2 30 juzuk.
Apa lah sangat aku nih.
Hehe..Apa apa pon kami peserta Kem bina negara sangat
enjoy dengan program ni.
Moga ukhuwah antara kami semua tidak setakat ni.
Insyaallah akan berterusan.  Insyaallah..^^

======================

::::Aku akan cari gambar sebagai kenangan::::

haaa...ni la group aku..semuanya sapotieng2 belaka..hehe..
haa..ni la jejaka jejaka kat sana..haha..hebat hebat semua..terasa sapa sangat lah aku ni.^^

kalau tadi jejaka..yang ni..jejaka jejaki..hehe..Ni lah kesemua peserta kem bina negara tg rhu sepang.
alhamdulillah..moga ukhuwah kita semua berkekalan..insyaallah..^^

No comments:

Post a Comment