Friday, July 20, 2012

ADA APA DENGAN IPAD?

alhamdulillah.tadi dapat selesaikan solat tarawih
secara berjemaah.Aku buat 8 je.hehe.

Apa yang Uniknya tadi.Kami di imamkan
dengan seorang imam muda.
Rakan aku jugak.Tapi dia muda lagi.

Kenalan secara spontan.
Nama dia pon aku lupa.

Sejuk Hati bila dengar bacaan dia.
Mendayu.moga istiqomah mencari redha.

Esok puasa.
Amal kena dipertingkat.
Ya perlu....Kita tak tahu.
Mungkin ini ramadhan terakhir untuk kita?

Banyak ganjaran dalam bulan ni.

Sifirnya mudah.
Rialitinya.
Syaitan di ikat.
Pintu syurga dibuka seluasnya.
Pintu Neraka Ditutup serapatnya.

Logiknya mudahkan untuk menambah amal?

Terserah diri kita.
Sama ada mengikut hawa nafsu.
Atau sebaliknya.

Pertingkatkan amalan dengan:

-Qiamullail
-Zikrullah
-Baca Quran
-Tadabbur quran
-Sedekah
-Solat sunat
 dan amalan amalan kebaikan.

Ada Satu Kisah.Kisah ni ketika aku di fikr bistari.
sembang bersama anak murid.

Begini liriknya;

Aku: amal..Tadi hafazan dapat jawab tak?

Amal: boleh la ustaz..
       
Aku : Macam tak kena je ni?kenapa?

Amal : semalam saya tak dapat mengulang hafalan sampai habis.
           Tak sempat.
Aku : Kenapa?balik lambat ya?(murid yang selalu pulang lewat dari klinik ibunya)

Amal: ya ustaz..(muka sedih)

Aku : Dah tu kamu Ulang macamana?

Amal : Saya Ulang guna ipad je ustaz..[sambil senyum sampai telinga]

=======================

Maju nya budak budak zaman sekarang.
baca alquran pun guna ipad.kita dulu tak merasa.


Mudahnya.
Apa sekali pun situasinya bukan alasan
untuk kita tidak baca al quran.

Ditambah dengan kemodenan IT yang ada.

Sengeh....^_^




No comments:

Post a Comment