Friday, January 25, 2013

HATI+HATI= 1 HATI

Jika nak di ceritakan.terlalu banyak kenangan aku bersama dia.
Cuma tak sempat dek tangan aku untuk terus bercerita.
Seingat aku waktu aku susah.dia akan cuba membantu.

Aku sukakan kucing.Dia juga suka kan kucing.
kadang kadang aku suka kacau kucing.
macam macam aku buat kat kucing.Walaupun sebenarnya
Aku hanya gurau.Tapi setiap kali aku bertindak sedemikian rupa(lah!!haha)
dia akan marah aku.Dia tak suka aku buat macam tu.Sebab kucing tak berakal.
Yang berakal adalah kita.Manusia.

Di jordan.Aku ada kucing.Kity namanya.Bila ada insan yang kacaunya.
Aku akan marah.Paling tak aku nasihat.Saat kejadian aku akan teringat dia.
Baru aku akan rasa macamana Dia penah rasa bila aku buat kat kucing dulu.

Pointnya kerna kucing juga makhluk allah.Bezanya kucing tidak berakal.

Tiba saatnya dia minta bantuan dari aku.
dan pastinya aku perlu bantu.ya aku perlu bantu.
kerna aku pernah dibantu.Lalu aku bantu selagi mampu.

Kisahnya mudah.dua jiwa menjadi satu.
Lalu sapa aku?aku adalah aku.
akulah yang perlu meyakinkan agar
Dua jiwa itu akan menjadi satu..

Sebab apa??diakan masih belajar?
..pada aku..
Usia muda bukan penghalang untuk dua jiwa menjadi satu.
Kerna zaman sekarang banyak UJIANnya.Perkaitan yang berkaitan hati
perlu di awalkan.Sebab itu jika di tanya aku..aku menyokong 99.99%
mereka meraka yang ingin bernikah muda!

Kerna apa??
Kerna aku juga melalui zaman ini.dan aku juga sedang melalui.
segala segalanya untuk mencegah dari perkara tidak baik.

Bukak mata.!
hakikat yang berlaku.kes negatif melibatkan golongan muda makin meningkat.
Bukannya menurun.Malah yang terlibat pelajar sekolah agama!

Ditanya. . .
Apakah nikah muda positif atau negatif?
jawabnya mudah..Nabi menyarankan kepada kita supaya nikah awal.
Jadi??
Bila kita tak nak perkara negatif berlaku.Maka kita perlu
lakukan perkara positif.Mudahkan.?

Perkara mudah jangan di sukarkan.Namun perkara yang mudah
jangan di mudah mudahkan.

Khulasohnya,tindakan aku,dia juga mereka mereka yang membantu
sepertinya berhasil.alhamdulillah.

Aku senang. Akhirnya dia di ijabkabulkan bersama pasangan
pilihan hatinya.

Siapa dia pada aku?
Dia adalah Nur Liyana Mardhiah.
pasanganngan Luqman Ridzuan.

26| 1 | 2013 | Sabtu
maka  berlangsunglah majlis walimah mereka.

Aku di jordan.mereka di malaysia.
jaraknya beribu batu.tak ada apa yang nak aku kirimkan selain.
Ucapan moga bahagia dan ada redha.Juga menjadi pasangan soleh.

Cuma ada hadiah kenangan dari aku untuk mereka.
bahagia selamanya insyaallah...

khas untuk.k.na dan abe luqman.




Jika di tanya kepada aku.Apakah aku juga akan nikah awal.jawab aku.ya.
Namun ada lagi perkara yang lebih aula.yang aku perlu laksanakan.
Insyaallah.

Aku pegang pada kata kata seorang sahabat aku di jordan.
"Buah yang belum masak jangan di petik"

Insyaallah sampai masanya akan nikahlah si aku itu..^_^

Kepada abang luqman.jaga kak na.elok2..
Dia kuat makan..paroh siket wooo..haha

Pasangan yang sweet dan awesome adalah mereka soleh dan solehah!!! ^_^






No comments:

Post a Comment