Monday, January 21, 2013

MUSTAHIL TERPADAM

 Badannya tegap..
Namanya tidak asing dalam carta pertubuhannya
Hormat kepadanya hingga ke tahap antarabangsa.
Siapakah beliau?

Beliau merupakan salah seorang insan yang telah di amanahkan
Untuk menjaga keamanan dan keselamatan negara Malaysia.

Apakah kaitan beliau dengan aku.Apakah Keperluannya
beliau dalam memori hidup aku.Ya.Mungkin perkaitannya
tidak sepanjang drama Indonesia.Namun kisah silam yang berlaku
Antara beliau dan aku menjangkaui masa yang lama.

Beliaulah yang pernah menyambut kedatangan aku....
Beliaulah yang pernah bergurau dengan aku..
Beliaulah yang pernah memperlawa sesuatu pada aku..
Beliaulah yang pernah gelak ketawa dengan aku..
Beliaulah yang pernah mengukir senyuman kepada aku..
Beliaulah yang pernah berjabat tangan dengan aku..
Beliaulah yang pernah menjadi tuan rumah kepada aku..

NAMUN. . .

Beliau jugalah yang meninggikan suaranya kepada aku..
Beliau jugalah yang menggelarkan binatang kepada aku..
Beliau jugalah yang memaki waktu dulu kepada aku...
Beliau jugalah yang berkata kesat terhadap aku..
Beliau jugalah yang mencabar gaduh terhadap aku..
Beliau jugalah yang berkehendak polis menangkap aku..
Beliau jugalah yang ingin mahkamah tersabit keatas aku..
Beliau jugalah yang mengegarkan jiwa aku..
Beliau jugalah yang menggelisahkan jasad aku...
Beliau jugalah yang menitiskan air mata aku..

Terkadang menjadi satu persoalan diminda aku.
Apakah segala tindakan buruknya terhadap aku
akan menyimpan 1001 perasaan yang mampu
menjadi simbol dendam?

Nauzubillah..aku mohon dijauhkan,ya allah..
sesungguhnya segalanya berpunca dari kesilapan diri aku..
kesalahan diri aku..
kelalaian diri aku..
ketidakmatangan diri aku..
kejahilan diri aku..
kebiadapan diri aku...

Terkadang sikap beliau juga menyebabkan
lahirnya sifat ingin berjaya dalam hidup aku..

Dan pasti.Kiranya aku berkehendak memiliki
suasatu yang ingin dimiliki,aku perlu berhadapan
dengan beliau.ITU YANG PASTI.

Namun Sejauh mana pon keberjayaan
aku berhadapan dengannya dan mampu
memulihkan keadaan.Aku yakin Kisah Silam aku
bersama beliau MUSTAHIL AKAN TERPADAM. ^_^





No comments:

Post a Comment