Tuesday, July 17, 2012

AFIQAH NAJWA

Segala kata cacian yang telah engkau berikan membuatku jadi kosong..
kosong..0oo..::Najwa LAtiF.

Ingat lagi...masa first time mengajar..
Suka usik murid atas ni..aku paggil dia afiqah.
Dulu panggil najwa.Sebab selalu kena kan dia
dengan najwa latif.

Tapi tak biasa la..
Dah sekeliling panggil dia afiqah.
Rasa kekok pulak panggil najwa.hee..

Aku penah terfikir.
Kalau nak rekod lagu apa apa ke.
Rasa nak panggil je si afiqah ni.
sebab suara dia sedap.
 memang sedap.

Jenis suara besar.
serak serak basah. best kalau dengar dia nyanyi.
Kadang kadang aku biar kan je dia menyanyi.

Saja dengar suara dia yang sedap tu.

Afiqah ni nampak matang sikit.
kalau belajar.
Mesti dapat tempat pertama dalam
kelas.bagus.

Patuh juga budaknya.
Pernah sekali je aku tengok afiqah ni menangis.
itu pun dia penyebabnya.

Alahai..dia datang kat aku sambil nangis.
macam aku ni abah ko je.haha.

Lawak pulak rasanya masa tu.

RESPOND PARENST
Ibu: Macam mana ustaz?macam mana dengan si najwa ni?

Aku: Alhamdulillah.keputusan yang cukup baik dan cemerlang.

Ibu: Macamana dia dalam kelas ustaz?

Aku: Alhamdulillah.najwa oke.baik.biasalah nakal tuh.
       Budak2 je.
Ibu :Ustaz macam mana respond dia kalau ustaz marah ustaz?
      Kalau dengan saya dia membentak ustaz..
Aku: >tersenyum< kalau saya marah dia.
       Dia akan terdiam dan terus diam.
       Lepas tu dia akan datang kat saya.
      Akan tanya apa yang dia tak faham.oke je puan.

Ibu: saya ibu dia ni.
      Hari ni saya benarkan ustaz.
      Ustaz nak rotan dia.ustaz rotan laa..saya izinkan.
      Demi untuk mendidik si najwa ni.

si Afiqah sengih2 malu.

Alhamdulillah..Dapat kebenaran dari si ibu.
Tujuan yang jelas.Hanya untuk mendidik.

Pada aku tak perlu pun.
Afiqah jenis murid yang dengar kata.dan bijak orangnya.


Afiqah pon x bagi aku berhenti..
tak pelah..Ada rezeki.kita jumpa lagi ye Afiqah najwa?
kalau bukan kat sini..kat akhirat nanti.Insyaallah.

:-) teruskan buat kebaikan.


No comments:

Post a Comment