Tuesday, July 17, 2012

ZULAIKHA ABDUL RAHIM

Allahuakbar...terus terang aku kata kan..aku minta doa.
seandainya aku ditakdirkan bernikah.Dan di berikan cahaya mata.
bagi lah aku anak seperti anak bernama zulaikha ini.

Dulu aku pernah bagi tau dalam kelas.
Ustaz suka sangat beberapa murid ni.

Baik..
Hormat guru.
Suka tolong..

Amal selalu tanya aku.
Ustaz sapa yang baik sesangat tu ustaz.

haa..aku jwab kat sini.
Amal dan Zulaikha la yang paling baik.

yang lain macam mana?
baik aku tu bukan maksudnya yang lain tu jahat.

Yang lain tu agak nakal sikit.
dan banyak karenahnya.

Kawan karib(amal&zulai) ni selalu tolong aku.
Angkat sejadah lepas solat.
Tak perlu suruh.
Mesti diorang dah buat.

Diorang cukup marah pada sapa sapa
yang dah diberikan tugas tapi tak nak buat.
zulai ni garang juga orangnya.hehe.

Kawan karib sangat rapat dengan aku.
Mesti ada ceritanya.

Zulai ni bijak orangnya.
Cara belajar cool je.
Pandangan aku..
Dia nak jadi yang terbaik dalam kelas.

Alhamdulillah..Zulai suka sangat dengan cara
penyampaian aku mengajar.
Senang faham katanya.
Sambil sambil nyanyi.Santai...

RESPOND PARENTS
Yang jumpa aku hari tu.
mak zulai..lama jugak bersembang.
bukan kali pertama jumpa mak zulai,
kali kedua dah..
pertama ketika program sekolah.Super Parents.

Motivter nya ibu kepada zulai.
Jadi tak kekok rasa nya untuk berhadapan dengan mak nya.

Aku terasa sangat bulu roma aku
naik bila cerita kan sikap zulai pada mak dia.
Terasa sangat senang dan bahagia.

Berulang kali ibu zulai melontarkan kalimah
alhamdulillah tanda syukur dapat anak seperti zulai.

Bagus betul kan..?

Satu kisah dari ibu zulai.Menarik.

Ibu dan zulai baca al quran.
masing masing ada alquran sendiri.
mulanya kedua anak beranak ni sama dalam juz.
Dalam kata lain juz 10.

Darjah tiga 10 juzu'..
oke lah tuh..

Sampailah beberapa jarak waktu.
Zulai tanya pada ibunya.
"Ibu dah juz berapa?

Ibu: ibu dah masuk juz 15 dah..Zulai?
Zulai: zulai baru masuk juz 11>>sambil nangis<<

MENANGIS.

allahurabbi..
Terharu aku dengar cerita mak zulai tu.

Bandingkan lah dengan anak anak kat luar sana,
berapa ramai yang menangis kerna membaca al quran.?

Tapi aku perasan.
Zulai ni..
memang sensitif sikit orangnya.

Zulai.Ustaz doakan kamu
dah dewasa nanti jadi anak dan wanita yang solehah.oke?

:-)




No comments:

Post a Comment