Thursday, July 19, 2012

FARHAN,AINUR,KHAIRINA

KAFA petang.Diorang semua ni semua ada perwatakan masing masing.

Lelaki:FARHAN

Sekali pandang.namapak seakan matang.
series.Susah untuk bergaul.

tapi nakal.
Selalu bergaduh dengan aku dalam kelas.haha.
kadang kadang preasure kat dalam kelas diorang ni la.

3murid je pun.tapi masing masing ada karektor sendiri.
aku selalu paksa farhan untuk jadi pandai.

Sebenarnya tak boleh paksa budak.
tapi keadaan memerlukan begitu.

Alhamdulillah..
periksa hari tu.
Farhan ada peningkatan.

Jenuh aku fikir.kenapa sikap Farhan macam tu.
Rupanya kawan dia kata
Kat sekolah pagi dia antara murid paling nakal.
Selalu kena denda.

Aku selalu sabar dengan Farhan.
Tak pelah..
Tapi kalau time dia oke.
sejuk je hati aku.
Lagi lagi bila dia tanya soalan.Suka.

RESPOND PARENTS


Ibu Farhan yang jumpa aku.
Kata nya farhan memang jenis budak yang macam tuh.
panas sikit.perlu di bimbing dengan baik.

Berbeza dengan adik nya ain imanina.
patuh orangnya.

Pernah tanya kat Ustaz Fahmi(famy)
katanya.

tak ada abang untuk bermain.
Anak sulung.Kurang perhatian dari mak ayah.
Gitulah jadinya.    Tah ^ ^

=================================

Perumpuan berkaca mata:
KHAIRINA


Jangan main main.
Garang orangnya.
Tegas.
berprinsip.
Jenis memerhatikan tingkah laku orang lain.
dalam kata lain.
Matang!

Khabarnya..Diberikan tugas pengawas
untuk sekolah paginya.
Patut lah...

Kurang peramah orangnya.
percaya pada orang yang betul dikenali.
Seperti aku.hehe..

Semenjak aku nak berhenti hati tu.
Khairina macam agak rapat pulak dengan
aku.
ego dia tinggi oo..
mak dia pun kata gitu.

tapi kalau dok mengutuk aku
suka!
geram betul.
Dengan geng dia.

Ibu: macamna ustaz?

Aku:oke je.khairina bagus budaknya.jaga adik dengan baik.

last2 masa nak balik ibu dia bisik kat aku.

Ibu: ustaz?ustaz ke yang kata kat khairina baju dia ketat.

haha..tergelak aku dibuatnya.
ya betul..
dari pandangan aku memang baju khairina agak ketat.

Tapi bila masa la aku kata macam tu.
silap orang tu puan.
hehe.

Apa apa pon terima kasih pada
Puan kerana ambil berat tentang anak puan khairina.

aku cukup terharu dengan khairina.
hari guru.
Dia paling beriya iya nak bagi hadiah kat aku.

Terima Kasih Khairina.
Senyum(' ,')

=====================================

AINUR

saya tak suka menyanyi lah ustaz.

kata kata yang menyebabkan aku
mengubah cara pengajaran aku.
berbeza dengan kelas pagi.

Ainur murid paling pandai
dalam kelas pagi dan petang.

Bijak.
Cara belajar yang cool.
rajin.
antara murid yang paling pantas siapkan
kerja.

Perlu dikawal ainur ni.
sikap seakan mengikut lelaki.
tapi still oke.

Lepas qiamulaill.
suka tengok perubahan ainur.
Dia jadi sangat patuh.
respond dia pada aku agak lebih
berbanding sebelum ni.

Suka bertanya
berkaitan azab.
Paling aku suka dia dengar kata
tak melawan.

Sejuk hati aku masa tuh.

aku dapat sembang dengan
ibu dan ayah ainur
dalam masa yang berbeza.

Ibu:ainur Oke ustaz?

Aku: Orait ja puan...hehe

Ayah:Ustaz..ainur selalu cerita kisah kisah
yang ustaz cerita pada dia.

Bagus ustaz..

Cuma ayah dia
Agak risau dengan sikap adik kepada ainur.
yang teramat nakal.
 sampai ketahap kurang sopan.

Ada lah sikit nasihat aku kepada ayah dia.

bagitau ibu dan ayah ainur pun guru jugak
agak segan pulak masa tu.

untuk Ainur.Belajar Rajin
Biar pandai tapi Beradab.

^_^

No comments:

Post a Comment