Tuesday, July 17, 2012

AMAL HIJAZI

ni how maa...hehe..macam anak cina kan..?amal hijazi anak murid yang paling rapat
dengan aku.dengan kawan karib dia.Zulaikha.

Amal memang ada darah cina.mak dia kalau tak silap asal usul cina.
tengok la muka amal.macam cina.putih mempelak.::melepak.

Satu masa yang akan terlintas kat hati aku.
Dan akan buat aku rasa sebak.
macam nak menangis bila tengok muka amal ni.

Ada kisah hitam yang berlaku dalam
keluarga amal.seringkasnya
ayah dan maknya bercerai.

Aku tak pernah tanya.
tapi dia yang cerita.Gaya dia bercerita
tak menunjukan langsung yang dia sedih.

Pernah respond.
Kamu tak sedih?

memang tak sedih langsung
sebab dia memang tak LIke ayah dia.

Hot katanya.aku faham.
Tapi mungkin dia akan lebih faham bila dia dewasa.

Dan dia dah ada ayah baru pon.
lebih good dan peramah.

-----------

Dalam mengaji amal masih tak lancar.
Dalam proses.

Salalu mengadu kat aku,
-->saya malu,sebab tak boleh sebut huruf Sha..

Jangan risau.lama lama..Insyaallah akan boleh.
buat je cara yang ustaz dah aja.

Buktinya hakim dah boleh..?
kenapa kamu tak boleh?

Amal senyum je.
Kebiasaannya itu lah respondnya.[akan tersenyum.]

RESPOND PARENTS
Masa sign repordcard
mak amal yang datang.
sayu je tengok muka mak amal.

Macam ada masalah.
Jangan main main.doktor tu.
Apa yang dia sampaikan kat aku pon
ringkas dan padat.

Dan murid  yang paling tak suka kat aku.
adalah amal.
dia tak suka aku benti.

Katanya sapa nak ngaja ngaji lagi.
Gaya amal cakap dah la sayu je.
sedih rasanya.

Satu nasihat aku kat amal.
dengar kata guru.
ambil hati guru.
jangan kecewakan hati guru.

Biar lah kita tak pandai mana..
asalkan kita hormat pada guru.
Insyaallah.allah akan bagi kejayaan pada amal.

Lagi satu.ustaz nak tengok.
amal sentiasa tutup aurat[lagi lagi kat facebook]
Penat dah ustaz citer azab orang tak tutup aurat.

Ada rezeki..jumpa lagi sebelum ustaz sambung belajar ya.insyaallah amal..:-)

No comments:

Post a Comment