Monday, July 16, 2012

MUHAMMAD HAKIM BIN GHAFRAN

Apa ke pelik dia buat muka macam ni..haha..hadui..hakim..hakim..kecik je budak si hakim ni..
suka sangat kat hakim ni..dia murid yang sentiasa patuh.Dalam kelas hakim bukan kalangan
murid yang tersangat cerdik.Dia ni murid cerdik je.hee~

Hakim baru masuk fikr bistari tahun ni..Sebelum ni sekolah tempat lain.
tengok result sekolah sebelum ni pun agak rendah.tak pe.
tak jadi masalah.boleh belajar.sebelum ni tak pandai baca jawi.
Alhamdulillah makin hari makin boleh.

Macam tu jugak dengan quran hakim.aku akan sedaya upaya
untuk hakim dapat baca dengan lancar.
aku tekad untuk aku nak nampakkan hasil
sebelum aku berhenti.

HASIL DIDIKAN
Alhamulillah..sehari sebelum nak letak jawatan..
Amal panggil aku.excited betul..
rupanya dia nak bagi tau yang si hakim ni dah boleh
sebut huruf Ra dengan betul dan jelas.

Alhamdulillah..hati aku senang sangat masa tu.
Gembira yang teramat..
masalah yang sering ada pada hakim
dah pun selesai.

Aku ajar dia satu kaedah.
berkesan pulak.
alhamdulillah yang allah.
aku berkali kali ucap syukur.
aku ajak sekali diorang sebut alhamdulillah.

Senang nya hati.:-)

ADUHAI KARENAH

Kesian hakim.
selalu kena bahan dengan kawan kawan dalam kelas.
suka berangan.

kadang kadang bila tengok hakim.
sries nak tergelak.
dia boleh lawan sorang2.[ala ala dragon ball katanya]

aku tak marah kat dia.
kadang kadang aku join dia sekali.
biar dia rasa happy.

lepas tu bila belajar
dia boleh fokus.alhamdulillah..
hakim boleh.cuma kena rajin buat
kerja rumah.

RESPOND PARENTS

Aku rasa mak hakim la
yang paling lama bersembang dengan aku.
best sangat bersembang dengan mak hakim.
dalam masa yang sama aku rasa
macam dah berpengalaman jadi ayah..::kiki;;.

Banyak perkara yang mak hakim
kongsikan kat aku.
Katanya nak hantar si hakim ke tahfiz.

aku beriya iya setuju dengan pendapat mak hakim.
excited gila.haha.
mak hakim jadi pelik dengan aku.

Dia tanya.
aku ni lepasan tahfiz ke.
Aku cerita la perkara yang sebenar.

Aku ni nak masuk tahfiz.
tapi niat tak tercapai.
jadi bila dengar anak murid aku sendiri nak masuk
tahfiz.aku sokong lah cadangan tu 300%..hehe

Mak hakim minta nasihat aku.
mudah..

kalau boleh ambil Tahfiz + akademik.
penting juga tu.
cuma kena tahu.
ujian dan pengorbanan tu perlu
bila memilih kearah hafalan quran.

Satu doa aku.
mudah mudahan esok lusa
aku singgah ke masjid akan ada satu imam
yang bernama Hakim Bin Ghafran
Atau setidaknya jadi anak yang baik pekertinya.

Anak didikan ku..amin..:-)


No comments:

Post a Comment