Thursday, July 12, 2012

WARDINA SAFIAH

Tengok macam mana dia senyum..tu dia..haha..nama macam pelakon jekan..masa mula mula kenal nama
murid sorang ni..ingat asal usul pelakon...rupanya bukan..

Aku cerita masalah dia dulu.
aku panggil dia wardina je..

Wardina ni kerap sangat tak datang sekolah..
Kalau dalam seminggu tu..memang confro0Om miss satu hari.
kalau tak miss memang PELIK la tu..
tak pon dicabar oleh aku.

Macam ni..aku selalu Pesan dekat wardina..
"Ustaz cabar kamu,
Minggu ni kamu kena datang Full.
Nanti ustaz kasi Hadiah..(Hadiah Rahsia)

Alhamdulillah.ada juga seminggu full dia datang.:-)

Aku penah bagi tau hal ni
pada ayah wardina..
malang betol..macam tak nak tau langsung hal anak dia.
Nak tak nak je dengar..(ayah macam tu pun ada)

Nasib la si wardina ni pandai dalam kelas.
Alhamdulillah..keputusan pun maintain je.
Terus Usaha oke.?

Ada satu Kisah Lucu:

Usai perhimpunan
Pada kebiasaan yang berlaku.Masuk kelas,
Baca Doa.(Ramai Ramai)
Sedikit Doa tambahan dari aku.
Sedikit Pembukaan kata dari aku

dan...(yang paling Murid kelas aku suka)

Sedikit Cerita(berkaitan dengan Tajuk subjek)
[kebiasaannya aku suka tarik perhatian dulu,
kisah yang mudah faham
lebih faham bila dah masuk dalam tajuk subjek]

Kisahnya berkaitan manusia
yang sudah kembali.(meninggal dunia)

Pada kebiaasaannya kanak kanak
akan rasa takut bila bercerita
tentang orang mati.Jadi hantu katanya(tahyol)

Disimpulkan,aku kata pada murid aku.
apa perkara yang aneh sekali pon
berlaku,adalah atas kekuasaan allah.
pastinya berhikmah.

Dan pasti ingin membawa kebaikan
kepada manusia yang masih hidup
[dalam masa yang sama tangan aku
menunjuk ke arah Wardina kerna dia yang
paling hampir dengan aku sambil suara aku yang tegas]

Seperti WARDINAAA..!!

satu kelas menjerit.
paling kuat sekali Wardina.
Aku Pon terkejot.
[terkejut sebab dorang menjerit.haha]

Yang paling aku tak sangka.
Dia menangis teresak esak.[takot pulak aku]

Aku yang Duduk sambil bercerita tadi,
terus bangun dan habiskan cerita.

Aku dan murid lain pujuk si wardina.
haha..terkejut satu kelas.
satu sekolah dengar.
[dalam hati.janji tak nak buat dah.
Nasib budak tu tak pengsan.haha]

Wardina..Wardina..
Akhir kata aku pada satu kelas
dan Khusus pada wardina.
"harap harap dengan rasa takut tadi,
moga kamu ambil pengajaran,
dan usaha untuk jadi manusia@murid yang baik.

klakan kan..?masih teringat peristiwa tu..

TOLONG MENOLONG


Kebiasaannya aku pergi sekolah
dengan perot kosong.
dan akan ada lah satu bunyi ketika waktu mengajar.
haha.Waktu mengaji aku akan selalu
panggil Wardina.Tak pon dia yang akan tanya kat aku.
untuk pergi kantin belikan makanan.Saja..Bia diorang penat
sikit.hehe...

terima kasih ya wardina.

Jadi anak yang baik.insya allah.amin.
Ada rezeki jumpa.:-)




No comments:

Post a Comment