Sunday, January 20, 2013

SALJI VS IMTIHAN

Bismillah..allahumma faqihni fil imtihan wa alimni bitta'wil..

20 | 1 | 2013

alhamdulillah..untuk fasal awal dah berakhir.
pelengkap pengakhirannya adalah imtihan nihaie.

Begitu jugalah musim sejuk/syita'.
pelengkap baginya adalah salji.

Dan tak lupa si title soleh itu,
pelengkapnya adalah amalan baiknya.

Waktu imtihan nihaie.Emosi aku agak terganggu.
dek sebab perkara perkara yang berkaitan emosi lah..:)

Ada madah yang dah keluar resultnya.
maka tak perlulah aku kecewa pada keputusannya,
yang perlu di kecewa bagaimana cara untuk
mematahkan sikap sikap yang sering membawa
kepada kekecewaan itu sendiri.
kata imam syafie:
kata tuan guru:

Baru baru ni bumi syam di selaputi oleh tepung tepung putih|salji.
alhamdulillah.Kami yang tahun satu ni tersungguh la excited.
Namun rata rata senior bila ditanya tak berminat dengan kedatangannya.
Aku sendiri tertanya tanya.kenapa.best woo.Rasa tak sabar.
Maka aku dan housemate aku pun terasa kebatakannya terserlah.
Bangun ja pagi..wah.....putih ja..ruang ruang tanah kat luar.
baru nak bukak tingkap tiba tiba ada orang menjerit.Rupanya rahman.
Kejut aku.yang tadi rupanya mimpi.haha.Rahman excited sebab salji
memenuhi ruang tingkap.

Maka berkatalah aku kepada  rahman.KU LIHAT DULU SEBELUMMU."
allah..sungguh kekuasaannya.Cuma Selepas Salji turun dalam 4 5 hari

Makna kata tika salji nak cair suasananya agak serabut.
ya..Bayangkan yang sebelum ni seperti air coklat.Tiba tiba Diselaputi oleh
Susu putih lalu membeku.Dan tiba masa nya ia cair.bayangkan. . .

itu lah kita.Tika Waktunya Indah kita suka,Tika waktu sebaliknya kita benci.

Sekadar Disimpan untuk menjadi sebuah memori indah.Insyaallah.


  Biar kami jauh di perantauan,namun kami tak akan lupa akan kazaliman..peace.^_^
ni abg hazmi..housemate aku.calon master mu'tah.banyak mengajar kami.




Dan sepastinya yang datang pasti akan kembali.Begitulah jugak saat aku sedang menaip ni.
Salji pon dah xde.Tapi kalau boleh aku tak salji datang lagi.Boleh.Esok Salji.Esoknya salji Tiba tiba hilang.haha.

"Dan nikmat mana lagi yang engkau dustakan"






6 comments:

  1. seronok..beneno..main salji tueh nas..haha..

    ReplyDelete
  2. best woo..rugi tak mai..datang laa..
    bwak kaum kerabat sekali ey..hehe

    ReplyDelete
  3. bestnye.. bestnye.... kalau tiket 2ringgit aku dtg sekarang... haha

    ReplyDelete
  4. Untonglaaaa maen salji kt oversea...
    (*ayat jeles gler)

    ReplyDelete
  5. Jgan jles..
    Nnti aq tapau utk korg smue ye....kiki

    ReplyDelete